free website templates

WHEN THE BLUES GO MARCHING IN

The Blues staan voor een Engels getinte sfeer, die moet komen vanuit het buikgevoel van de fans tijdens de match. Behalve sfeer(acties) willen we ook een aantal andere zaken op ons nemen zoals het uitbrengen van een supportersmagazine. We vinden het belangrijk dat er een onafhankelijke groepering is zoals Blue Army met een positieve visie. De afgelopen 20 jaar heeft Blue Army deuren geopend. Denk maar aan het ontwerpen van de shirts dit seizoen.


Het werk van dergelijk supporterscollectief is niet te onderschatten. Net zoals Blue Army zijn we vrijwilligers, zonder eigen belang, die er ook nog eens een fulltime job op nahouden. Er kruipt veel vrije tijd en geld in. We hebben een gezonde ambitie, maar iedereen moet er wel van bewust zijn dat Blue Army opvolgen een zware erfenis is. 

Het harde werk van Blue Army is uniek in België, misschien zelfs in Europa. Hoeveel teams in het buitenland hebben minstens 5 volwaardige tribune- of stadionacties per seizoen? 20 jaar uitstekend werk vervang je niet zomaar op enkele maanden tijd. Dat gaat geduld vragen.


We gaan ons uiterste best doen, maar de sleutel van succes ligt in de handen van de Clubfans. Als we minstens 2000 fans kunnen overtuigen om lid te worden, dan hoeven we ons geen zorgen te maken.


10 MEI

Op 10 mei 1978 speelde Club, als enige Belgische club ooit, de finale van de EC1, de voorloper van de Champions League. We hechten veel waarde aan de geschiedenis van Club. 10 mei is een absolute mijlpaal. De Europese campagnes van 1976 en 1978 waren de grondlegging voor het huidige supporterslegioen van Club. Tot op de dag van vandaag merken we dat veel fans hun keuze voor blauw en zwart terug te brengen is tot die periode, dankzij de Clubliefde die ze erfden van hun grootvaders, vaders, moeders, nonkels, broers, zussen … .

VOLG ONS VIA @THEBLUESFCB